En fin liten video som tar oss med inn i studioet til den britiske skulptøren Anish Kapoor. En spennende kunstner kjent for sine geometriske skulpturer med runde former, i ofte sterke farger. Han benytter seg av enkle materialer som marmor, granitt, kalkstein og gips, men også rustfritt stål der refleksjonen av omverdenen rundt får en naturlig del av verket. Et typisk trekk er også at betrakterens deltakelse er en helt sentral del i opplevelsen av kunstverkene hans. Under følger en liten bildeserie. Den nedereste skulpturen heter "Øye i sten" ("Eye in stone") og er fra Lødingen i Norland. Jeg synes den er flott og smelter så fint inn i landskapet rundt. Kunst og natur i ett. Fint!
In the video above we are invited into the studio of the British sculptor Anish Kapoor. I really like the curved forms of his sculptures and the strong monochromatic colours. Underneath are some pictures of his work. The last picture shows "Eye in Stone", a sculpture from the North of Norway. I really love the way the piece melts into the landscape around. Beautiful!
In the video above we are invited into the studio of the British sculptor Anish Kapoor. I really like the curved forms of his sculptures and the strong monochromatic colours. Underneath are some pictures of his work. The last picture shows "Eye in Stone", a sculpture from the North of Norway. I really love the way the piece melts into the landscape around. Beautiful!
images from google







Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar